Gyakran ismételt kérdések

Fedezd fel a legfontosabb tudnivalókat, és ha további kérdéseid lennének, ne habozz felvenni velünk a kapcsolatot!

GYIK - Gyakran ismételt kérdések

Készleten van a termék, amit kiválasztottam?

A kiválasztott termékek elérhetőségét a termékoldalon tudod ellenőrizni. A termékek elérhetőségét az alábbi státuszok jelzik:

  • Elérhető, várható szállítás 1-2 munkanapon belül - Az adott termék jelenleg elérhető és rendelkezésre áll.
  • Elérhető, várható szállítás "napok száma" munkanapon belül - Az adott termék jelenleg elérhető. Várható szállítás néhány munkanapon belül.
  • Rendelés alatt - Az adott termék jelenleg nincs készleten, de a beszerzése folyamatban van.
  • Elfogyott - Az adott termék jelenleg nincs készleten. A termék újra készleten lehet a jövőben, de pillanatnyilag nem érhető el.
Milyen módon tudok kapcsolatba lépni az ügyfélszolgálattal?

Ügyfélszolgálatunkat telefonon (+36 21 334 40 28), e-mailben ([email protected]) vagy ide kattintva, Messenger üzenetben érheted el.

Telefonos ügyfélszolgálatunk hétköznapokon 9:00 - 15:00 óra között üzemel.

Személyes ügyfélfogadásra nincs lehetőség!

Kollégáink folyamatosan dolgoznak a levelek megválaszolásán, melyek beérkezési sorrendben kerülnek feldolgozásra. Néhány napon belül minden levelet megválaszolunk, türelmed kérjük!

Meg lehet tekinteni valahol a terméket?

Sajnos nekünk nincs üzletünk. Kizárólag interneten keresztül vásárolhatsz tőlünk. Éppen ezért személyesen nem tudsz bejönni hozzánk terméket megtekinteni, vásárolni, vagy terméket kicseréltetni.

Mikor érkezik a csomagom?

A megrendelések teljesítése általában 3-5 munkanapot vesz igénybe. A pontos szállítási napról az érkezést megelőző munkanapon e-mailben és/vagy telefonon is értesítést kapsz.

Módosíthatom vagy lemondhatom a megrendelésemet?

Rendelésedet a csomag feladását megelőző napzárásig lehetőséged van módosítani, vagy lemondani. Ezt megteheted e-mailben, például a rendelésmegerősítőre válaszolva, vagy telefonon. Ügyelj rá, hogy az e-mail tárgya utaljon a szándékodra!

Arról, hogy a csomagod útnak indult e-mail üzenetben értesítünk. Az úton lévő csomagok esetében már csak elállási lehetőséged van.

Mi az utánvét kezelési költség?

Leegyszerűsítve ez egy adminisztrációs költség.

Értékhatártól függetlenül, az utánvétes (futárnál, átvételkor fizetendő) fizetési móddal kért házhoz szállítás esetén bruttó 490 Ft utánvét kezelési költség kerül felszámításra.

Az utánvét kezelési költség csak utánvétes fizetési mód esetén jelenik meg, a biztonságos online előre fizetések vagy előre utalás esetén ezt a díjat elengedjük.

Hogyan tudom beváltani a kedvezményes kuponkódot?

A kuponkódot a kosár oldalon, a választott termék(ek) alatti “Kuponkód” mezőben kell megadni pontosan úgy, ahogy az az akciós leírásban szerepel (kis- és nagybetűk is számítanak).

Ezt követően a “Kupon beváltása” gombra kattintva érvényesíteni kell a kuponkódot. Az érvényesítés után a kosárban lévő értékből automatikusan levonódik a kupon által igénybe vehető kedvezmény.

A kedvezményes kuponkód beváltási feltételei minden esetben a kuponkódhoz tartozó beváltási feltétek szerint használhatók fel. Rendelésed befejezése előtt kérjük ellenőrizd a kuponkód termékre/termékkategóriára való érvényességét, a kuponkód érvényességi idejét!

Ha a kupon beváltása nem sikerül, bátran keresd ügyfélszolgálatunkat a vásárolni kívánt termék nevével és a kuponkóddal, hogy utána nézhessenek a beváltás akadályának.

Felhívjuk figyelmed, hogy a megrendelés számlázása automatikusan történik, ezért a megjegyzés rovatba beírt kuponkódot NEM áll módunkban elfogadni!

Milyen időintervallumban szállít a futárszolgálat? Lehet velük egyeztetni?

A futár 8:00 és 18:00 óra között bármikor érkezhet az adott napon.

A futárszolgálattól a kiszállítás reggelén kapsz SMS-t arról, hogy milyen időben (meghatározott 3 órás intervallum) várd a futárt.

Egyeztetni az Express One központi ügyfélszolgálatával lehet a +36 1 8 777 400-as (normál díjas) telefonszámon hivatkozva a fuvarlevélszámra, vagy az SMS-ben kapott elérhetőségen fel tudod venni a kapcsolatot a futárral.

Felhív a futár mielőtt ideér?

A futár a legtöbb esetben sajnos nem telefonál. A futárszolgálattól a kiszállítás reggelén kapsz SMS-t arról, hogy milyen időben (meghatározott 3 órás intervallum) várd a futárt. Ebben megadják a futár elérhetőségét is, így ha a kiszállítással kapcsolatban bármilyen kérdésed/kérésed van, telefonon egyeztethetsz a futárral.

Mi történik, ha a futár akkor jön, amikor nem vagyok otthon?

Arról, hogy a futár járt nálad, értesítést kapsz. Aznap rendszerint már nem tud hozzád visszamenni, ha elkerültétek egymást. Ha az adott napon nincs olyan valaki a címen, aki átvegye a csomagod, nem a futárral, hanem az Express One ügyfélszolgálatával kell egyeztetned az ismételt kiszállítás napját.

Ügyfélszolgálatuk hétfőtől péntekig, 8:00-17:00 között érhető el a +36 1 8 777 400-as telefonszámon. (Normál díjas telefonszám. A hívás díja az adott telefonszolgáltatótól függ.)

Ennek hiányában a feladást követő harmadik és ötödik munkanapon újra kiviszi a csomagod. Amennyiben harmadszor sem sikerül kézbesítenie, a csomagot sajnos visszaszállítják nekünk.

A csomagot más is átveheti helyettem?

Természetesen bárki átveheti helyetted, ha te éppen nem érsz rá. Ehhez meghatalmazás nem szükséges. Kérjük, gondosan ügyelj arra, hogy elérhető legyél a megadott címen a futárszolgálat által jelzett időpontban!

Fizethetek a futárnál bankkártyával?

Az Express One futárszolgálat újításának köszönhetően most már a futároknál is fizethetsz bankkártyával, de ha biztosra szeretnél menni, azt rendeléskor is megteheted interneten keresztül.

Kérhetem-e a csomagot csomagpontra/csomagautomatába?

Szerződött futárszolgálatunk (Express One) alapesetben a megrendelés során megadott szállítási címre tudja kézbesíteni a csomagot, de egyes termékeink esetében lehetőség van OMV Express One csomagponton, Packeta csomagponton vagy AlzaBox csomagautomatán keresztüli átvételre is!

A kosár oldalon kiválaszthatod a számodra legkényelmesebb és legmegfelelőbb szállítási lehetőséget!

Milyen módon juthatok hozzá a számlához?

A vásárlásról minden esetben elektronikus számla készül, melyet a rendelésben megadott e-mail címen kell keresned. Ha véletlenül rosszul adtad meg azt, vagy kitörölted a számlaértesítőt, kérd ügyfélszolgálatunktól, hogy küldjék el ismét.

Rosszul adtam meg, hogy ki (melyik cég) szerepeljen a számlán. Lehet javítani?

A számlázási adatok helyességért a vevő a felelős, a számla utólagos módosítására nincs lehetőség! Ezért kérünk, hogy a megrendelés véglegesítése és beküldése előtt alaposan ellenőrizd a megadott számlázási és szállítási adatok helyességét!

Garanciát biztosítanak a termékekre?

Ha magánszemélyként vásároltál nálunk, akkor természetesen minden termékre 2 év szavatosságot vállalunk. Ez azt jelenti, hogy a vásárláskor a termékben már meglévő hiba-ok miatt bekövetkező hibáért ez idő alatt felelősek vagyunk. Ezt csakis a termék olyan hibája alapozza meg, amely hibának az oka már megvan a termékben a vásárlás pillanatában is, csak akkor még nem felismerhető.

A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

A 10.000 Ft feletti tartós fogyasztási cikkekre az alábbiak szerint jótállást is biztosítunk:

  • 10 000 forintot elérő, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
  • 250 000 forint eladási ár felett három év.
Visszaveszik, ha nem vagyok elégedett a termékkel?

Az általunk forgalmazott legtöbb termékre 14 napos Pénz-visszafizetési garanciát biztosítunk. Erről bővebb információt kérhetsz ügyfélszolgálatunktól a [email protected] e-mail címen vagy a +36 21 334 40 28-as (normál díjas) telefonszámon.

Van-e lehetőségem elállni a vásárlástól?

Néhány speciális esettől eltekintve alapvetően igen. A hatályos jogszabályoknak megfelelően internetes és telefonos megrendelés esetén megillet az elállási jog, amennyiben magánszemélyként vásároltál.

Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti fogyasztói szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 (tizennégy) napon belül indokolás nélkül elállhat a fogyasztói szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket.

Céges vásárlásokra sajnos más szabályok vonatkoznak. Ezen jog gyakorlásának további feltétele, hogy 14 napon belül jelentsd be felénk írásban (posta vagy e-mail) az igényedet. Ezt követően 14 napon belül meg kell történnie a termék visszaküldésének. A termék árát ilyen esetben visszautaljuk, ezért ne felejtsd el megadni a bankszámlaszámod! A határidők naptári napban értelmezendőek. A kivételeket lásd a “Mely esetben nem illet meg elállási jog?” alatt.

Mely esetekben nem illet meg elállási jog?

Az elállási jog az alábbi esetekben nem gyakorolható:

  • olyan nem előre gyártott Áru esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan Áru esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
  • olyan zárt csomagolású Áru tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  • olyan Áru tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más Áruval;
  • olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
  • lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
  • a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális tartalom tekintetében, ha az Eladó a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát, továbbá a vállalkozás visszaigazolást küldött a fogyasztó részére.

A tájékoztatás nem teljes körű. Bővebb információt az Általános Szerződési Feltételekben (ÁSZF) találsz.

Mit kell tennem, ha hibás terméket kaptam?

A csomag átvételét követően a garanciafutár szolgáltatásunkat igénybe véve tudod kérni a hibás termék cseréjét. Erről bővebb tájékoztatást a https://marketa.hu/dokumentumok/garanciafutar-szolgaltatas/ linken találsz.

A termék idővel meghibásodott, hogyan érvényesíthetem a garanciát?

A terméket a vásárlást igazoló számlával együtt vissza kell nekünk küldened. Amennyiben minden gondosságunk ellenére a termék valóban hibás volna, a mielőbbi rendezés érdekében, a termék cseréjére törekszünk.

Amennyiben már nem áll rendelkezésre az adott árucikk, úgy a jogosultság megállapítását követően a termék vételárát visszautaljuk neked.

Ne felejts el a csomaghoz mellékelni egy levelet, melyben leírod a problémát és a bankszámlaszámod.

Panasszal vagy észrevétellel hova fordulhatok?

Panaszoddal, észrevételeddel kapcsolatban ügyfélszolgálatunk készséggel áll rendelkezésedre (Telefon: +36 21 334 40 28, E-mail: [email protected]). Minden észrevételt kiemelten kezelünk, és szükség esetén kivizsgáljuk. Várjuk visszajelzésedet szolgáltatásainkkal, termékeinkkel, ügyfélszolgálatunkkal kapcsolatban.

Kérdésed van?

Kövess minket!