14 napos termék visszaküldés
Ha a termék mégsem felel meg az elvárásaidnak, egyszerűen visszaküldheted, és mi visszatérítjük a vételárat.
Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti fogyasztói szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 (tizennégy) napon belül indokolás nélkül elállhat a fogyasztói szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket.
Mit jelent ez pontosan?
Nem tetszik? Túl nagy vagy éppen túl kicsi? Ha utólag sokallod a termék(ek) árát vagy épp rájössz arra, hogy egész egyszerűen nincsen szükséged a megvett termékre, akkor 14 naptári napon belül indoklás nélkül visszavesszük a webáruházban megvásárolt terméke(ke)t. Ráadásul meg sem kell várnod a kiszállítást, még a termék átvétele előtt is meggondolhatod magad. Néhány speciális esetben viszont nem illet meg az elállási jog.
Megérkezett a termék, ki is próbáltam. Így is elállhatok a vásárlástól?
Igen, azonban fontos, ha a termék teljes árát szeretnéd visszakapni, akkor a termék használata nem haladhatja meg a kipróbálás mértékét! Ha ugyanis ezen túlmenően használtad a terméke(ke)t, akkor a webáruház értékcsökkenést számolhat el. Ne feledd, néhány termék esetében nincs lehetőség kipróbálásra, mert ezeket eredeti csomagolásban, sértetlenül kell visszaküldened.
Milyen módon kell közölnöd az elállási szándékodat?
Elállási szándékodat szóban telefonon (+36 21 334 40 28), e-mailben ([email protected]) vagy postai úton (4034 Debrecen, Zsibogó köz 6.) is jelezheted számunkra. Fontos, hogy elállási nyilatkozatodban mindenképp utalj arra, hogy az indoklás nélküli elállási jogodat (és nem például a hibás teljesítéssel összefüggő szavatossági vagy jótállási jogaidat) gyakorlod.
Mikor kell a terméket visszajuttatnod részünkre?
Amennyiben elálltál a vásárlástól, akkor köteles vagy a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A visszaküldés akkor minősül határidőben teljesítettnek, ha a terméket a határidő lejárta előtt küldöd vissza. A terméket köteles vagy saját költségen visszajuttatnod részünkre.
Hogyan történik a visszajáró összeg kifizetése?
A visszajáró összeg visszatérítését kétféleképpen kérheted:
- kézpénzbeli visszafizetés a telephelyünkön (4034 Debrecen, Zsibogó köz 6.), előre egyeztetett időpontban, vagy
- bankszámlaszámra történő utalással.
Online bankkártyás fizetés esetén refund-ot, azaz visszatérítési kérelmet indítunk el, így a visszajáró összeget jóvá írják a számládon.
A visszatérítés az elállás bejelentését követő 14 napon belül megtörténik. Amennyiben más módon szeretnéd a visszatérítést igényelni, kérjük, vedd fel a kapcsolatot a fenti elérhetőségek egyikén, ahol kollégáink készséggel állnak a rendelkezésedre.
A tájékoztatás nem teljes körű. A 14 napos elállással és a termék(ek) visszaküldésével kapcsolatban bővebb információt a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletben és az Általános Szerződési Feltételekben (ÁSZF) találsz.